Gynekologen

Då var det klart ... nästan 

Då är det bestämt att äggstockarna ryker. Allt gick bra men fick sitta och vänta en stund på att han skulle läsa min journal om varför jag var där ... hmmm ...
Sen var det bara att hoppa upp i "roliga stolen" och titta i taket..  äggstockarna såg iallafall fina ut så jag blir kallad till operation inom 2 månader.. 
Operationen sker via titthål .. så inga stora ärr ... en kamera går in via naveln. . Sen två små robot armar som går in via två små hål på magen. . Sen är det bara klippa och dra ut .. man åker hem samma dag och är sjukskriven 3-4 dagar ... Max en vecka ... inget i jämförelse med masektomin och rekonstruktion iallafall :)

Sen började han förklara att jag kommer i klimakteriet och kan få vallningar och att det kan vara lite jobbigt och svängigt med humöret .. Hehe tänkte jag. . Prova cellgifter! 

Egentligen ska man även äta hormoner men det fick min onkolog avgöra om det är ok .. vilket jag tror då min cancer inte var hormonkänslig. . Men vad vet jag. . Det kanske inte går ändå. . 

För övrigt måste man äta D vitamin. . Vara lite i solen ... motionera mm för att motverka benskörhet. ..  Extra mycket om man inte får äta hormoner  ...

Nu ska jag umgås med barnen. . Jobb imorgon. .

Gott Nytt År 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer