Ännu ett steg avklarat

Äggstocks "fri"

Jahapp !!! Då var det gjort ... gick nästan lika fort som att köra en drive thru på McDonalds. .. 

Jag kom in i väntrummet på Huddinge 7:20 .. han inte ens sätta mig och vänta ... 7:30 var jag ombytt och klar i sköna gröna papperskläder ... sen kom kirurgen och narkosläkaren och berättade hur allt går till innan de rullade in mig ...
Det sista jag minns är att vi pratade om mina expanders ... sen zzzzzz zzzz .... :)

Nästa gång jag tittade på klockan var den 9:00 .. direkt upp och sitta på sängkanten en stund .. sen fick jag det efterlängtade kaffet och en smörgås ... 

Efteråt är man uppblåst om magen då de sprutar in gas under operationen för att få mer utrymme att jobba i ... för övrigt känns det ungefär som mensvärk × 100 ... 

Medans jag fikar kommer kirurgen och berättar att äggstockarna såg fina ut .. förutom någon ärrvävnad från tidigare cystor. . De passade även på att kolla på min lever inifrån och den såg superfin ut ... skönt då det är ett av de organ man tänker på ibland. 
Hon sa också att ett snitt blev lite större än tänkt .. 5 stygn ... sen ett mindre med två stygn samt tre i naveln ...
9:45 fick jag åka hem  ...


Efteråt blev det däremot lite hej och hå med mina recept. Jag vet inte vad läkaren höll på med.  Hon hade skrivit ut smärtstillande som ej fanns att hämta ut ... men 5 timmar. . 3 telefonsamtal och tre besök på apoteket senare så fick jag dem .. tror att hon glömde trycka på enter! !!! :)

Nu ska jag äta en semla. .. 




Kommentarer

  1. Åh vad skönt att höra att det gått bra! Vila nu och njut av semlan. Önskar dig en snabb återhämtning! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari .. hoppas allt är bra med dig och att halvtids omgången gick bra ❤

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer