Hejdå äggstockar

Nu har jag fått tid

Här går det undan.  Fick samtal från Huddinge sjukhus idag. Då jag kryssat i rutan på hälsodeklarationen att jag kan komma med kort varsel så erbjöds jag en tid nästa Torsdag 29 Januari.  Den tog jag såklart. Jag ska vara där 7:30 ... operation tunt 8:00 ... hemma runt lunch! !!! 
Alltså ingenting i jämförelse med masektomin och rekonstruktionen. Det är meningen att jag ska jobba som vanligt på Tisdagen. ..


 Läste på lite om biverkningar. .. oj ... vissa kan reagera jättemycket. .. 

Vallningar 
Sömnlöshet 
Torra slemhinnor 
Minskad sexlust
Svamp
Humörsvängningar 
Depression  

Men ingenting är ju något i jämförelse. ...

För övrigt mår jag bra.  Jobbar precis som förut.  Konstigt känsla ibland. . Allt men ändå ingenting är som vanligt.  Men livet bara rullar på. Oroar mig gör jag nog lite hela tiden, men det tar inte upp min vardag. 

Efter denna operation inväntar jag nästa gällande brösten.  Har inte blivit kallad till återbesök än så vi får se när det blir.  I april har det gått sex månader sedan sista påfyllningen. 

Jag läser själv andras bloggar väldigt ofta.  Man känner alltid någon samhörighet och vill alltid veta hur det går. ..

Kämpa 




Kommentarer

  1. Bra att du fått tid! Många biverkningar. Många har du kanske redan haft som biverkning av cellgifterna..? Vi får tänka på varandra på torsdag. Du med din operation och jag med min tredje behandling. Håller tummar o tår för dig. Styrkekram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer