Om två dagar

Mars är min månad

Mars är min månad på många sätt. Tidigare har jag förknippat Mars med min och mina syskons födelsedag. Igår fyllde jag 38 år och överlycklig över det! Förra året denna tid var jag så rädd att inte komma hit. Hade sådan dödsångest ... om två dagar ... alltså 4 Mars har det gått exakt ett år sedan jag fick det jävla beskedet. Just nu känns det som igår ... allt kom tillbaka när jag läste mitt egna inlägg 4 Mars 2014 ... jag minns hur jag grät i bilen på vägen hem och ringde min fina vän Wilma på vägen. .. och hur jag förberedde mig hur jag skulle berätta för barnen. . trodde jag skulle vara samlad men jag bröt ihop så fort jag såg dem när jag kom innanför dörren. 
Tänker på dem som får sitt besked idag .. imorgon och alla andra dagar...  

Fina systrar! !! 
Det är en hemsk och jobbig resa ni har framför er ... men det går och det kommer en dag när det är över.

Jag mår just nu oförskämt bra. Alla "efter krämpor" är som bortblåsta. Jag är inte trött .. har inte ont .. höften mår superbra. . konditionen är precis som den var innan.. jag är glad, lycklig och cancerfri!! 
Oron minskar men hälsar såklart på ibland, och så kommer det att vara för alltid, och så får det vara helt enkelt. 

Håret växer men står rakt upp och ser lite ut som svinto :) bild kommer snart. 

Väntar fortfarande på att höra vad som händer med brösten. Inläggen ska förmodligen  bytas,  om inte ska ventilerna bort och bröstvårtan sättas på plats, men det är inget jag bryr mig så mycket om just nu. Det kommer när det kommer. Börjar få tillbaka känseln på vissa ställen men stora delar har fortfarande  en domnad känsla .. inget som stör mig och inget jag tänker på. 

STYRKE KRAMAR TILL ER ALLA! 


Kommentarer

  1. Så skönt att läsa att du mår så bra nu. Ger mig hopp om framtiden. Kram, Mari

    SvaraRadera
  2. Tack Mari, snart är det din tur, 💜

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer