Glad påsk

Tiden går ....

Någon frågade mig igår vad jag gjorde förra påsken och när jag försökte tänka efter så var minnet som bortblåst. Jag kommer inte ihåg. Jag kommer inte ens ihåg om barnen fick påskägg mm. Så jag vände mig till bloggen för att färska upp minnet lite och då föll det mesta på plats men fortfarande inte allt.  
Det var förra påsken håret föll av samt att jag fick min andra cellgiftsbehandling. Det kommer jag mycket väl ihåg, men fortfarande kommer jag inte ihåg något annat. Jag var tvungen att fråga min 10 åriga dotter om hon minns ifall de fick påskägg, om vi åt någon påskmiddag mm.

Såklart vi fick mamma var svaret. Hon påminde mig om att jag hade gömt dem och gjort små lappar med ledtrådar,  och att vi även hade gjort massor av påskkort att dela ut när barnen var påskkärringar. Sen sprang hon och hämtade lådan med alla påskkort och sa: 
- Titta mamma,  jag gjorde ju extra många ifall du inte skulle kunna eller orka det här året. 
Nu var tårarna nära, min lilla tjej tänkte redan då att vi kanske inte gör detta igen men det sa hon inte då.
Fina älskade barn! 

Denna påsk ger mig ett nytt "hår" minne. Jag kan göra världens minsta tofs av håret på bakhuvudet och en mini uppe på huvudet. .. ja eller 100 små på hela huvudet, haha! 

Idag ska jag äta påskmiddag hos världens bästa svärmor. ..
Glad påsk på er! I all mån det går. ...

Kommentarer

  1. Fy vad tufft... Det är så extraextra orättvist att bli sjuk när man har småbarn. Stor Påskkram till er 💛

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer