Efter 1 månad

Fortfarande svullen 

Nu har det gått en månad sedan operationen. Helt ärligt ser det ungefär likadant ut som innan. Skillnaden är att de är mycket mjukare.  Har fortfarande kvar en höjdskillnad men inte lika mycket som förut.  Vänstra sidan är fortfarande väldigt svullen men där fick de också göra lite mer jobb pga kapselbildning, som i värsta fall kan uppstå igen. Men just nu känns det bra.
Bara bröstvårtan som saknas nu. Måste vänta minst 2 månader till. 

Jag läste om en tjej som ångrade sin rekonstruktion då hon tyckte att det kändes som att hon hade något där som inte ska vara där, som att det satt något ivägen.
Jag måste säga att det känns helt naturligt.  Sen känns det inte riktigt naturligt när man känner på dem då de är mycket hårdare än "vanliga" bröst. 

Man kommer aldrig se ut som innan men det är inget jag någonsin kommer att bry mig om.

Jag lever! 









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer