Snart 2 årskontroll

Tiden går

Kan inte fatta att det har gått två år. Två år och tre månader sedan jag hittade den där jävla knölen i duschen. Och i Juli är det två år sedan jag avslutade mina cellgifter. 

När jag fick beskedet var jag säker på att jag inte skulle leva fram tills nu, alternativt vara väldigt sjuk. Samtidigt räknas jag inte som "säker" än. Men på snart två år så har jag iallafall inte en endaste jävla cancercell i min kropp! 

För att göra en liten kort sammanfattning för er som börjar läsa här så hittade jag en knöl i duschen i Februari för två år sedan. Man kunde t.o.m se den utanpå huden. 

Efter mammografi, ultraljud och biopsi fick jag veta att jag hade cancer. 

Trippelnegativ bröstcancer/ 3 st tumörer på 2 cm/ 11 st mindre / stadie 3 / 100% tillväxt / smittade lymfkörtlar 

Jag fick först genomgå cellgifter då det var omöjligt att operera då det var för många tumörer.

Mars - Juli 2014
Fec × 4 var 14:de dag
Tax × 4 var 14:de dag
Alltså totalt 8 behandlingar som för mig efter behandlingen nr 4 var tortyr. Jag mådde skit. Efter behandling nr 2 kunde man inte längre se eller känna några tumörer.

Aug 2014
Därefter blev det dubbel masektomi + direkt rekonstruktion. Man tog alltså bort båda mina bröst då jag har genen Brca1. Jag fick rekonstruktion direkt med inlägg man fyller på ca 1 gång i veckan. 


Sept-Okt 2014 
Strålning varje dag i 28 dagar förutom helger. 

Jan 2015
Tog bort äggstockarna 

2016
Nu har jag precis bytt ut mina inlägg till permanenta .... det är inget man alltid behöver göra men i mitt fall blev det så pga lite höjdskillnader och en ventil som skavde.

Nu väntar jag på bröstvårta på en sida ... den andra har jag kvar. ... 

Håll ut ni som kämpar 

Får många mail men det är bara kul ...
Tess666.ta@gmail.com  









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer