1:a strålningen av 28 idag

Strålning nr 1 avklarad

Då var första omgången av strålning klar ... bara 27 kvar ... haha. Känns lite jobbigt att behöva åka in varje dag för en kvart men detta är sista steget sen är det klart. Känns jätte konstigt att det snart är över.  Börjar jobba 50% en vecka efter sista strålningen. Då har jag varit hemma totalt 7 månader.  Från början tyckte jag att allt var ett helvete ... tiden gick så sakta. När jag fick cellgifter kändes en dag som en vecka. Kommer aldrig att glömma den tiden. Uppskattar varje dag just nu ... njuter av maten som aldrig förr. Jag mår jättebra nu. Känner inte av en enda biverkning ... 

Nu tränar jag igen för att komma i trim ... en timmes promenad varje dag samt gym 3-4 gånger i veckan. Två av passen är på sös med sjukgymnasten resten privat. Ska komma tillbaka i bättre skick än innan. 

Håret då?  Jo det är kort ... det går sakta men jag ser själv skillnad för varje dag .. mer hår ... fransar och bryn varje dag när jag vaknar. Jag har även börjat äta "stora hårkuren" som jag hört mycket bra om. Om det funkar vet jag inte riktigt än. Har bara ätit den i fyra dagar nu. Skadar iallafall inte att prova.  Men en sak har jag lagt märke till ... det blir rått färgat men några grå hårstrån här och där :) ... men det ordnar jag till snart. 


Under behandling


3 veckor efter




8 veckor efter cytostatika


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer