Onkologen idag

Näst sista träffen med min läkare för i år

Har idag träffat min läkare som följt mig hela denna resa. Ska träffa henne en gång till en månad efter strålningen.  Idag hade vi ett ganska långt samtal .. som ett avslut kändes det som. Känns lite tomt ... som att ... jaha vad händer nu.
Jag frågade mycket om jag kan känna nya knölar i de rekonstruerade brösten mm. 
Jag har fått en ovana att känna hela tiden ... letar efter minsta lilla... 
Hon bad mig att försöka sluta med det ... det räcker med en gång i månaden. Vi pratade om att försöka återgå till det vanliga livet ... att försöka att inte tänka på cancer och att inte tro att minsta lilla krämpa är cancer. Om 5 år blir jag "friskförklarad" ... då är det väldigt ovanligt att den trippelnegativa kommer tillbaka men man kan vara "ganska" lugn efter 2-3 år. Vill bara att åren ska gå just nu, men under tiden ska jag leva som att varje dag var den sista ... :)

En vecka efter strålningen ... alltså 27 Oktober börjar jag jobba igen.  Börjar med 50% ... det ska bli såååå roligt ... 

Sen ska det snart även planeras för att ta bort äggstockarna och livmodern ... men det blir i årsskiftet ...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer