Imorgon börjar jag jobba

Det känns så overkligt

Allt känns lite "jahapp" just nu .... vad händer nu? Imorgon fortsätter jag där jag avslutade i Mars. Känns så overkligt ... för 7 månader sedan trodde jag inte att jag skulle komma hit. Känner på mig att de första dagarna kommer bestå av att återberätta min sjukdomstid ... om och om igen.  Men så är det väl ... förstår att det frågas ... 
Just nu smakar jag på orden " jag har inte cancer ". För det har jag ju faktiskt inte!  :) ... ändå ser jag på mig själv som cancer sjuk ... Denna tid har satt djupa spår ... som bara bc systrar kan förstå. 
Jag har fått frågan - är du inte glad? ... tusen gånger denna vecka. 
Jooo jag är skitglad!!! ... samtidigt finns något annat där.... en oro att få höra beskedet någon gång igen ... jag är förberedd men ändå inte. Jag försöker inom mig stålsätta mig inför det ... samtidigt försöka glömma bort det ... Det är svårt! 

Imorgon är det cancer gala på 7:an ... blir säkert många tårar ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer