En påfyllning .... snart strålning

100 ml hann vi med innan strålning

Nu har jag fyllt proteserna med 100 ml koksaltlösning.  Sen var det dags för fotografering på radioterapin. Efter det får man inte fylla på mer då det påverkar strålningspunkten. Men så småningom ska det in 275 ml till i varje bröst. Jag kan säga redan nu att jag kommer att bli jättenöjd.  Brösten börjar ta jättefin form och är nu ungefär som innan fast mer runda och fasta. 

Jag ska strålas i 28 omgångar ... alltså mellan 11 sept - 20 okt. Nästa påfyllning sker 30 oktober.  
Som jag tidigare skrivit så var analysen jättebra efter operationen.  Fick igår veta att man tagit 11 lymfkörtlar varav 3 tidigare varit smittade. Man hittar inga cancerceller i varken bröst eller lymfkörtlar vilket är mycket strålande enligt min kirurg samt att det ger en mycket god prognos. De hemska cellgifterna har gjort sitt. Men kommer aldrig att glömma hur dåligt jag mådde.

Det har nu gått 8 veckor sedan sista cytostatikan och nu mår jag precis som vanligt igen.  Smärtan efter operationen är så gott som borta ... lite öm bara samt att jag tycker det är jobbigt att sova på rygg.

Snart sista steget på denna resa




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer