Kirurgen idag

Samtal med kirurgen inför operationen

Då var det klart.  På Måndag blir det dubbel masektomi med direkt rekonstruktion. 

Förhoppningsvis blir det permanenta på en gång men det vet hon inte förrän jag opereras då de måste se hur stark bröstmuskeln är. Annars blir det expanderbara som fylls på vart efter som.

Båda alternativen gäller droppformade silikon inlägg.

Jag fick även välja storlek och det blir en C kupa. En storlek större än vad jag har. 

Jag är även med i en studie gällande ett annat sorts utförande. Men det är som en lottdragning som sker vid operation.  Så jag vet inte förrän jag vaknar hur det blev. 

Så antingen ...

Metod 1:
Bröstrekonstruktion med sedvanlig teknik dvs expanderprotes eller permanent droppformat silikon implantat med komplett täckning av muskelvävnad.

Eller ...

Metod 2:
Bröstrekonstruktion med expanderprotes eller permanent droppformade silikonimplantat i kombination med vävnadsmatrix och täckning med dels muskelvävnad dels med vävnadsmatrix. 

Metod nr 2 blir en aning större med bättre volym. 

Vilken det än blir så är jag glad.  Hoppas att jag blir nöjd vilket som. 
Jag kommer att vara där från Måndag till Ons-Tors.
Berättar mer nästa vecka. 

:)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer