Röntgen igår

Röntgen, Skansen och AW

Som jag tidigare nämnt har jag haft problem med höften, sen blev det bättre ett tag men den hakar upp sig på något sätt ibland. Det gör inte ont men något stämmer inte så nu har jag tagit tag i det... Det är ju inte något att vänta med och jag hoppas svaren gör att jag kan släppa tanken på något farligt. ..  men oron finns där av förklarliga skäl.

Så jag ringde min läkare förra veckan och det blev röntgen igår .. egentligen helt fel dag då vi hade konferens på Skansen med jobbet om våld i nära relation som jag gärna ville vara med på. 

Först kom jag in kl 9 för en spruta med radioaktivitet. . Missade tiden med en kvart då jag blev hänvisad till fel väntrum. Efter det gick jag på en vanlig slätröntgen. . Den tiden hade jag inte ens fått hem så min plan att ha gott om tid  hem emellan och göra iordning mig för skansen sprack ( jag åkte så gott som i pyjamas ).  Fick också veta att de planerade skelettröntgen en halvtimme tidigare än väntat.

Det var bara att hoppa in i bilen. . Köra hem .. duscha.. göra iordning mig. . tillbaka till Sös för skelettröntgen sen raka vägen till Skansen. 

När röntgen var klar sa han bara att han ska jämföra mina bilder med de gamla och skicka svaret till min läkare.  Nu denna väntan .. börjar nu fundera på om hon ringer och berättar svaren eller ringer och  ber mig komma ... inga svar oavsett bra eller dåliga ger de över telefon  ( sa de från början ) ...  men några svar har jag tidigare fått över telefon. .. så jag vet ju hur det kan vara. .. samtidigt blir jag orolig om hon bara säger att jag ska komma in ... då tror jag automatiskt att det är något negativt.

Efteråt blev det iallafall en halvdag på Skansen sen en rolig AW med härliga kollegor. . Herregud jag klarade knappt tre öl ... var såååå länge sen.  Men kul var det  :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer