Provsvaren

Ångestladdad morgon

Kunde knappt sova under natten. Långa köer på väg till Sös. Han tänka massor.  Trodde att jag skulle komma försent men var framme tio minuter innan.  Klockan gick väldigt sakta i väntrummet ... 5 över ... 10 över ... 15 över ... hallå vad händer.  Ännu mer knäppa tankar börjar snurra i huvudet.  Hon kanske förbereder hur hon ska säga det ... kanske läser svaren just nu innan jag ska in .. 
Satt och tänkte på att jag ska läsa av hennes ansikte så fort hon tittar in och ropar mitt namn ...

9:30 hör jag hennes röst i korridoren ... hon är på väg ... just då tittar hon in och säger hej med ett leende ... Hmm ... vad betyder det .. hon väntar säkert tills vi kommer in på rummet ...

Vi hinner bara komma in och hon säger direkt ... ALLT SER BRA UT!  ... Va? Gör det? Blodproven på topp ... all röntgen var bra !!! Ingen cancer någon annan stans !!! Puh ... överlycklig !!!

Hon undersökte även mina bröst och kunde knappt hitta knölarna ... första behandlingen har tagit bra .... nästa är imorgon. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer