Väntan

Väntar på svar

Det händer inte så mycket just nu. Som jag tidigare skrivit har jag röntgat buk och lungor. I förrgår röntgade jag brösten med magnetkamera. Då fick jag ligga på mage med brösten ner i två hål och sen in i tunneln. Det tog en halvtimme ... fick ett par hörlurar så att jag kunde lyssna på radio under tiden ... samt en larmknapp i handen ifall " det skulle vara något" .
Så där låg jag alldeles stilla ... lyssnade på the voice samtidigt som maskinens ljud överröstade det mesta av musiken.

Imorgon blir det skelettröntgen. Först in kl 10 för en spruta med radioaktivitet ... ehhh ok ... det för tankarna bakåt i tiden. Jag kommer ihåg när jag var 6 år och Tjernobyl olyckan var. De sa då på radio att man inte fick plocka blommor pga av radioaktivitet "blåste" hit och smittade naturen och nu ska man få det insprutat i sig.  Sen ska jag vänta i ett par timmar och komma tillbaka kl 15 för att röntgas.

Skulle egentligen ha ett läkarbesök däremellan. Mitt första läkarbesök efter första behandlingen. Blev lite förvånad över att det stod en annan läkares namn i kallelsen. Jag vill ju träffa min ... hon är så förtroende ingivande. Men idag ringde sköterskan och ändrade tiden till Torsdag kl 9 istället och då får jag träffa MIN läkare istället ... pust ... skönt ... men ändå en extra dag för att få svar på röntgen. De svaren jag vill ha men ändå inte. Jag är så jävla nervös!! Min gnista hänger på de svaren.

Nu har jag även fått ett sms att min peruk har kommit. Än har håret inte börjat falla. Det sitter där det sitter, envisa hår. När man provar peruken med hår ser det ut som en svamp på skallen. Hon sa att det kommer se mycket bättre ut när håret är borta. Hmmm raka av eller inte... jag vill ju ha kvar mitt riktiga så länge det går ... vi få se om jag åker förbi henne imorgon ...

På Fredag är det cellgiftsbehandling nr 2 !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer