Behandling nr 8 ... röntgen svar ... bort med piccline

Sista behandlingen ... !!!!!

Det första jag fick veta idag var att "min" läkare var sjuk och att jag skulle få träffa en jag aldrig träffat förut.  Fan ... jag som vill ha mina röntgen svar av henne ... hon känner mig och förstår min oro ... men inte mycket att göra åt.

Idag får jag träffa en "han" och vi går först igenom mina biverkningar från förra behandlingen. Det märks att han läst på " mitt fall " innan jag kom in. Skönt!!
Jag påminner dock om att jag ville ha mina röntgen svar. Han öppnar och börjar läsa ... först lite mumlande för sig själv och jag hörde något om misstänkt cysta på 0, 3 mm från de första bilderna ... sen börjar han läsa tyst. HALLÅ !!! Nu blir jag nervös och min man ser nog ännu nervösare ut. 
Jag minns att min läkare sa att vi hoppas på att den finns kvar då cytostatika varken krymper eller tar bort cystor.  Sen vänder han sig emot mig och ler!!!
Ja det var som vi trodde ... en cysta ... exakt samma plats och 0, 3 mm. BRA! !!
Puh !! Jag blir som ni förstår överlycklig :))) Sen undersökte han mig och man känner som vanligt absolut ingenting.  Bara att springa upp till behandlingen nu.

Uppe på avdelningen blir man glatt emotagen då de vet att det är sista behandlingen.  Precis som jag säger så säger de också att det värsta är nu över. 
Behandlingen går bra och allt är över på drygt en timme. 
Dags att dra ut picclinen ... äntligen!! Det råkade dock komma en liten repa i venen när hon drog ut den och blodet pumpade ut .. trodde att min man skulle svimma ... men det stoppades på 10 minuter sen var det bara att åka hem .. !!
En kram till den underbara syrran och jag mumlade något om att jag hoppas att vi aldrig ses igen :))))

Nu är det bara att invänta den sista omgången med biverkningar ... men det är helt ok. 

Nu blir det tårta med barnen :)))



SISTA GÅNGEN

FÖRE OCH EFTER


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer