Behandling nr 6 och röntgen imorgon

Dags att må skit igen

Börjar precis känna mig bra igen ... maten funkar .. ingen smärta .. sover ok ... då är det dags igen ... det positiva är att jag närmar mig slutet.  2 omgångar kvar sen.

Var hos läkaren igår ... vi diskuterade kommande bröst operation.  Ett eller två bröst???? 
Mitt svar var två tack !!! Men det är tydligen inget självklart val och det är inte säkert att kirurgen "går med" på det.  Större är chansen om gentestet visar att jag är Brca bärare vilket vi nästan är säkra på . Men svaret är inte klart än men kommer att vara klart innan operation. 
Jag hatar siffror ... tydligen så är risken för cancer i det friska bröstet så högt som 40% ... MEN HALLÅ! !! Det är ju hur mycket som helst !!  Nej tack !! 
Men vad jag förstod så är risken för återfall i den cancer jag nu har är större ... och ploppar skiten upp på ett annat ställe är utgången helt annan ...
Tankarna började snurra ...

Hon förklarade att min cancer är aggressiv och väldigt snabb och att jag hade väldigt mycket från början men sa också att hon aldrig sett en sådan snabb tillbakagång.  6 dagar efter första cellgiftsbehandlingen kändes ingenting vid palpation ... så det är ju positivt ...
Samtidigt säger hon att det kan gå vägen ...  jisses vilken karusell i huvudet det blir! !!!

Ena stunden vill man inte veta ... samtidigt är jag glad över att hon är rak och ärlig men ändå hopp och förtroende ingivande. 

Man vill höra du ska bli frisk ... men det är omöjligt för henne att säga ... man vill inte höra du kommer att dö ... också omöjligt att säga. 

Så jag fortsätter att spendera min tid i ingenmansland ...

Men om man nu har sådan tur att denna cancer inte kommer tillbaka ... och senare får ny bröstcancer i det friska bröstet .. då kommer jag ju ångra mig som fasen att jag inte tog bort det !!

Jag kommer att ha nog med att tänka på lever .. lungor .. skelett och hjärna framöver ... 
Imorgon iallafall ska jag på en ny magnet kamera undersökning .. direkt efter behandlingen. .. för att veta hur det ser ut inför operation och hur mycket som är borta.  Vid senaste ultraljudet hittades inget ... nu får vi se om det fortsatt så ...


Som vanligt ... vänta och hoppas !


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer