Dagens behandling och mammografi

Stressigt

Dagens behandling gick bra men fick åka in tidigare för att lämna blodprov då mina värden var lite låga tidigare . Sen var det bara att vänta på behandlingen i två timmar.  Tog en promenad på söder och åt en god frukost. 

Behandlingen gick bra men drog lite ut på tiden.  Just nu mår jag som vanligt men bävar för dag tre. Tänkte på att jag ändå har lite tur då farbrorn jag delade rum med idag blev dålig efter tio minuter.  Stackarn var jätte ledsen... hoppas att det är bättre nu ....

Efter var det bara att skynda till röntgen på Radiumhemmet i Solna ... trodde jag.  Det var trafik och jag blev lite sen. Både min läkare och de från ks sa att jag skulle på magnet röntgen men tydligen var det mammografi. 
När hon började ta bilderna så sa hon efter att jag nog även måste in på ultraljud efter. Jaha tänkte jag .... nu har de växt igen eller blivit fler ... ångesten kröp inpå igen. 

Jag fick gå ut i väntrummet. .. sen ropad hon in mig igen ... måste tydligen ta en till bild ...de tyckte inte att bilderna blev tillräckligt bra som de som togs från allra första början när de upptäckte allt ... läkaren ville se fler... sen ska jag in på ultraljud ... hmmm vad är det som händer ... när hon tagit den sista bilden kom hon fram och pekade och frågade om jag känner den knölen som var störst från början .... nej svarar jag ... medans mitt huvud tänkte .. jaha nu finns den där igen ... samtidigt så tyckte jag att hon såg oförskämt glad ut ... väldigt rar och gullig ... och jag kände mig bara eländig.

Väl inne på ultraljudet ... får jag ligga en stund och vänta på läkaren.  En lika glad och trevlig liten kvinna kommer in och förklarar att hon studerat mina bilder en stund .... och anledningen att de ville ta en till var att de inte såg NÅGONTING!!!! Hon var lite förvånad med tanke på att de första visade sååå mycket så hon ville vara säker. 

Hon börjar med ultraljudet och jag studerar hennes ansikte noga ... letar efter minsta avslöjande. .. hon tar tid på sig ... är väldigt noga ...fram och tillbaka ... inget knäpp på datorn ... skriver ingenting ... nä säger hon ... jag hittar ingenting ... men sen tittar hon lite till ... hmm kanske här där den stora var ...men hon säger också att hon tror att det bara är "platsen" den suttit på som syns ... som ett litet ärr ... sen ger hon mig ett leende ... Det ser jättebra ut!!!
Hon tittar även på lymfkörtlarna och säger att de ser ut som helt vanliga lymfor .. som vi alla har! !

Puh ... Jag är nöjd ... glad ... och återigen peppad!!! Ångest för en halvtimme sen ... nu kämparanda... Denna känslokarusell som kommer att vara såhär fram och tillbaka lång tid framöver ...

Nu inväntar jag mina biverkningar ... Sedan bara två omgångar kvar! !!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer