1:a cellgiftsbehandlingen

 Fuck u cancer ... hoppas cellgifterna tar död på dig. 

Nu är det gjort .. första behandlingen avklarad! De första fyra behandlingarna kommer att köras lite tätare än jag trodde ...varannan vecka blir det. Sen byter de sort. Just nu behandlas jag med 2 st sorter ... Epirubicin och Cyklofosfamid
Fick även dropp för att förebygga illamående. Tre timmar tog det totalt.  Jag låg nästan och väntade på att känna något, men ingenting hände.  Nu tre timmar senare mår jag precis som vanligt :) ... vi får väl se hur det är imorgon. Kanske vaknar i natt och mår dåligt ... hoppas inte !!!












Imorgon ska jag ge mig själv en spruta i magen för att motverka att de vita blodkropparna sjunker för mycket ... sen proppa i mig massa annat mot biverkningar.  Nästa vecka ska jag in tre gånger för att lämna bloprov, jisses !!! Även buk och lung röntgen nästa vecka för att se om det finns någon annan stans ... det är verkligen nervöst.  Vet inte hur jag skulle reagera på det.  Enligt läkaren är chansen liten ... men ändå ... chansen finns där !!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer