Jobbet

Jobbet

Dags att berätta.  Hur säger man att man inte kommer att jobba på ett tag?  Känns konstigt att ringa och säga - hej jag har fått cancer ... 
Fan ! Jag som verkligen gillar att jobba .. tanken på att gå hemma mellan behandlingar gör mig galen.  Iallafall nu när jag känner mig som vanligt.  Känner mig hur frisk som helst.  Men det blir väl annat när allt börjar,  men det är så svårt att ta till sig.  Jag som knappt är sjuk i vanliga fall. Maginfluensa för fyra år sedan,  förkylning mm kan jag knappt minnas. 

När jag ringer min chef får jag bara ur mig,  FUCK CANCER! 
Hon förstår direkt, då hon visste att jag haft ett läkarbesök inbokat.
Hon blev ett otroligt stöd på en gång. Någon dag senare fick resten av arbetsgruppen veta, de har alla varit otroligt fina och stödjande. Speciellt världens bästa kollega och vän Wilma!!!!

Wilma!!! Du är den som kan ringa och gråta .. skratta och vara arg samtidigt.  Så jävla bäst !!! Det är alltid lika roligt att prata med dig !

Jag valde att gå tillbaka till jobbet de sista dagarna. Blir mer knäpp av att sitta hemma och vänta tills behandlingen börjar. Samtidigt fick man en chans att få ett avslut ... tills jag kommer tillbaka! !!! För det ska jag! !

Tack till alla världens bästa kriminalvårdare!!!!




                                                                Jag och Wilma

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer