5 feb

Bröstmottagningen

Det första jag gjorde när jag vaknade var att känna på "knölen". Hade hoppats på att den inte var där.  Jag funderade på vart jag skulle ringa och rös vid tanken på att ringa vårdcentralen.  Det var just det min mamma hade gjort 1996, och där var hon på provtagning efter provtagning i nästan två år för att hon hade så jävla ont i magen. De sa att hon hade magsår,  magkatarr mm. Losec skrevs ut i ett års tid.  En natt stod hon inte ut så vi åkte till Huddinge akuten där svaret kom väldigt fort.  Cancer i hela kroppen. 

Jag började Googla och hittade Bröstmottagningen på Sabbatsberg. Snabba tider utan remiss och dessutom trippeldiagnostik med svar samma dag. Alltså mammografi, ultraljud och biopsi på samma dag.

En jätte trevlig sköterska svarade och försökte lugna mig med att de flesta knölar var ofarliga mm . Hon ursäktade att de var lite väntetid då det brukar bli lite stormning när bröstcancer galan just varit.  Tid 4 Mars!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer