Behandlingsplan

Behandlingsplan



Jaha då var det klart. Det blir lite intensivare än vad jag trodde. Imorgon ska jag sätta in en picc line .. alltså en slang från armen fram till förmaken, därifrån ska cellgifterna in. Den sätts in med hjälp av ultraljud. 
Idag lämnade jag även blodprover för gentest. Kan ju vara bra att kolla ärftligheten för mina barns skull.

På fredag får jag min första omgång med cellgifter, sen två veckors vila innan nästa omgång. Så kommer det fortsätta tills jag fått mina 6 - 8 omgångar. Efter det blir det 3 veckors vila innan dubbel masektomi. Jag har bara cancer i ett bröst men båda tas (förmodlingen) bort då sannolikheten att jag har ärftlig cancer är stor.
Efter det blir det strålning VARJE DAG i 25 dagar med undantag från helger. 
Jag har även en hel drös av mediciner att hämta ut mot biverkningar mm. Det får vänta tills imorgon.

Nu lite taco middag med härliga familjen !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer