Ny biopsi

5 Mars ny biopsi

Konstigt nog kunde jag sova hela natten.  På morgonen ringde de och bad mig komma in direkt för en ny biopsi.  Denna gång för att ta mer vävnad för att ta reda på vilken sort det var.  Denna gång fick jag bedövning då nålen är grövre än den första.  Detta svar skulle ta ca en vecka och ny var det Ks Solna som skulle ringa mig för svaret. De förklarade att bröstcentrum på ks förmodligen skulle ringa mig i början av nästa vecka. Så blev det inte ... ks ringde redan denna eftermiddag och bad mig komma in redan imorgon.  Här går det undan tänkte jag. 

Nästa morgon åkte jag till Ks Solna. Jag fick nu träffa världens bästa bröstkirurg. Denna gång fick även min äldsta dotter följa med.  Läkaren förklarade att de hittat en tumör på 2 cm och flera pyttesmå. Portvakten vet de inte riktigt än . Hon sa även att det förmodligen är lagom tidigt upptäckt , men att den ändå är aggressiv och snabbväxande.  Hon var väldigt lugn och sa att hennes mål var att göra mig frisk . Hehe .. tänkte jag ... vad ska hon annars säga.  Dock blev min dotter lugnare av detta samtal. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer