Duschen

Duschen; 4 Feb 2014

Jag minns egentligen inte vad jag gjorde denna dag, jag tror att jag just kommit hem från jobbet.  Men det är nästan som att allt stannat från den där dagen i duschen. Jag har alltid varit noga med att känna igenom brösten före och efter mens sedan min mamma dog i spridd bröstcancer när jag var 22 år. Har alltid haft knöliga bröst runt mens, så jag har verkligen kännt efter att de gått ner när mensen försvunnit. Denna dag behövde jag inte ens känna efter,  jag varken tryckte eller klämde. Skulle just börja tvåla in mig när jag kände den under fingertopparna. VA?! , vad var det där?  Jag kände igen och igen och där var den. Så tydlig, så hård, så stor tyckte jag då. Det var iallafall ingen ärta, den var mycket större. 

Jag visste direkt! I mitt huvud snurrade allt om inflammetade bröstkörtlar mm, men jag visste ändå.  Jag visste att jag fått bröstcancer och för en liten stund så dog jag. ...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer