Återbesöket 12 Mars

Återbesöket 12 Mars

Ångestresan är inte slut genom att få veta att man fått bröstcancer.  Nu ska man få veta vilken sort och inte heller då tar det slut.  Senare återstår att få veta om det spridit sig. 
Jag berättade på jobbet att jag inte vill komma hit och höra att den är trippelnegativ. Helt sjukt att man hellre vill ha HER2 positiv. 

När jag kommer in får jag åter igen träffa världens finaste läkare.  Hon hade precis fått mina svar.  Hon säger att det var som hon trodde ... min sort svarar inte på hormoner ... alltså TRIPPELNEGATIV !!! FAN FAN FAN!!!

Hon försöker återigen lugna mig och säger att det inte betyder att det inte kan gå bra. Hennes mål är fortfarande att göra mig frisk. Mina fördelar är att hon tror att det är tidigt .. min ålder och fysisk ... 

Samtidigt vet vi ju inte än om det är tidigt ... det får jag veta senare.  Men ja tack doktor. .. GÖR MIG FRISK!!!!

Hon sa även att jag inte borde googla då det inte kommer upp så rolig information om trippelnegativ bröstcancer ... Haha ... tro mig det har jag redan gjort !!

Hon förklarar att jag först ska genomgå 6 månaders cytostatikabehandling ... sen dubbel masektomi för säkerhets skull då min cancer förmodligen är ärftlig. 

Ta bort dem bara ... jag vill inte ha dem längre !!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Japp jag lever !

Trippelnegativ bröstcancer